FANDOM

Valittu Ritari on japanilainen animesarja, joka aloitettiin vuonna 1991.

HahmotMuokkaa

HyvätMuokkaa

PahatMuokkaa

PaikatMuokkaa

Sarjaan liittyvääMuokkaa

ElokuvatMuokkaa

TuotantokaudetMuokkaa

SarjakuvatMuokkaa

JatkotarinatMuokkaa

TapahtumatMuokkaa

Spherus UniversumiMuokkaa

Bara MagnaMuokkaa

Katso myösMuokkaa

Kulissien takanaMuokkaa

Ensimmäisen elokuvan käsikirjoituksessa Tahu olisi ollut päähahmo sarjassa. Horihiko Sudo, sarjan ohjaaja, halusi kuitenkin päähahmoksi ihmisen ja että Tahu esiintyisi vasta paljon myöhemmin. Sarjan käsikirjoittaja Satoshi Tajiri loi sitten Samin, joka on yksi Tajirin lempihahmoista, joista voi kirjoittaa.

Sudo ja Tajiri suunnittelivat sarjan päävihollisen, Lordi Jonin olevan Pimeyden jumala jo ensimmäistä elokuvaa tehdessään. He päättivät kuitenkin paljastaa sen vasta viimeisen elokuvan ensimmäisessä osassa.

Kuudennnen elokuvan jälkeen Tajiri ehdotti että sarjaan tehtäisiin sarjakuvia ja jatkotarinoita, jotka tapahtuisivat ennen ensimmäistä elokuvaa, minkä Sudo hyväksyi. Näin ollen yksikään sarjan hahmo ei ole esiintynyt sarjan kaikissa osissa. Tajiri kuitenkin paljasti että sarjakuvat ja jatkotarinat, joiden tarinat tapahtuvat ennen ensimmäistä elokuvaa, ovat vain "sivutarinoita", ja että Sami on pääsarjan päähahmo.

Vaikka elokuvien teko loppuu viimeisen elokuvan jälkeen, Tajiri ja Sudo tulevat jatkamaan sarjaa uusilla tuotantokausilla. Tajiri on sanonut, että Valittu Ritari-tarina todennäköisesti siirtyy tulevaisuudessa uuteen planettaan, Bota Magnaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki